بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آنالیز اولین سری فینال لیگ برتر بسکتبال|پتی و ارسلان تاثیرگذارترین بازیکنان

  • کد خبر: ۱۰۶۲۵۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
آنالیز اولین سری فینال لیگ برتر بسکتبال|پتی و ارسلان تاثیرگذارترین بازیکنان
مهران حاتمی برخلاف بازی آخر  مقابل شیمیدر، بیشتر دقایق بازی را از پوزیشن ۵ تخصصی استفاده کرد تا ذوب آهن که پوزیشن ۵ توانمند در زیر حلقه نداشت در مقابل قدرت بدنی کیوان و میثم دچار مشکل شود.

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در بازی اول فینال لیگ برتر مقابل ذوب آهن با نتیجه ۷۲ بر ۶۴ به پیروزی رسید.

ترانزیشن عالی ذوب آهن در کوارتر اول
تیم ذوب آهن اصفهان که با فرید اصلانی، مرتضوی، محمدرضا اکبری، ارسلان کاظمی و آرمان زنگنه مسابقه را شروع کرد در سرعت و انتقال توپ بسیار موفق بود. ذوبی‌ها به غیر از بازیکنان پیرامونی از حمل توپ و سرعت خوب ارسلان هم برای انتقال دادن توپ از دفاع به حمله استفاده می‌کردند و با سرعت وارد حمله می‌شدند.

دفاع خوب آنتاناس
بازیکن خارجی تیم شهرداری گرگان که در پوزیشن چهار بازی می‌کند بسکتبال را خیلی حساب شده پیش می‌برد، او در دفاع کردن عملکرد کم نقصی داشت و حتی در منطقه Weak side بسیار فعال بود. آنتاناس با تیزهوشی به خوبی Help میداد و در مواقع لازم سوییچ می‌کرد، تیزهوشی این بازیکن باعث می‌شد تا موقعیت‌های دابل تیم برای گرگانی‌ها ایجاد شود و در دفاع aggressive باشند.

آمادگی فوق العاده زنگنه
آرمان زنگنه فصل بسیار موفقی را پشت سر می‌گذارد، آرمان در سرعت بهتر از گذشته شده و به Fast break‌های ذوب کمک شایانی می‌کند و در کنار بازی pick and pop و شوت‌های ۳ امتیازی نفوذ‌های خوبی هم به سمت سبد دارد، آرمان زنگنه در اولین دیدار فینال عملکرد قابل قبولی را داشت.

عملکرد خوب میرزایی
میثم میرزایی به خوبی از توانایی بدنش در زیر سبد دفاعی استفاده می‌کرد، مهران حاتمی برخلاف بازی آخر  مقابل شیمیدر، بیشتر دقایق بازی را از پوزیشن ۵ تخصصی استفاده کرد تا ذوب آهن که پوزیشن ۵ توانمند در زیر حلقه نداشت در مقابل قدرت بدنی کیوان و میثم دچار مشکل شود، یکی از نکات مثبت میثم میرزایی spacing یا همان فضاسازی او بود که با توانایی بدنی خودش دفاع را جمع می‌کرد تا موقعیت شوت برای پری پتی ایجاد شود، میثم در حملات گرگان و یک در مقابل یک‌ها نسبتا موفق ظاهر شد.

تاثیر سجاد مشایخی
آماده نبودن سجاد مشایخی به علت مصدومیت به ذوب آهن آسیب جدی وارد کرد، سجاد که از آمادگی صددرصد بهره نمی‌برد نتوانست دقایق زیادی در زمین حضور داشته باشد. اگر ذوب آهن مشایخی را با آمادگی کامل در اختیار داشت کمک زیادی به آن‌ها می‌شد، در این صورت ذوب آهن هم زمان با دو پوینت گارد بازی می‌کرد و در دفاع به خوبی از بالای قوس ۳ امتیازی و شروع حملات گرگان فشار دفاعی ایجاد می‌کرد و حتی شاید ست‌های حمله گرگانی‌ها به مشکل می‌خورد. سجاد در حملات ذوب آهن هم تاثیر زیادی دارد چراکه می‌تواند به خوبی برش کند و با نفوذ به منطقه رنگی یا شوت‌های میدرنج کسب امتیاز کند.

دو بازیکن تاثیرگذار مسابقه
پری پتی و ارسلان کاظمی دو بازیکن تاثیر گذار هر دو تیم بودند، پتی به خوبی از توانایی اش استفاده می‌کرد و گرگان را در بازی نشسته به خوبی مدیریت کرد، اما ارسلان کاظمی با خستگی ناپذیری یک بازیکن موثر در offensive transition بود و چندین بار توپ را از دفاع به حمله انتقال داد تا ذوب آهن با سرعت وارد حمله شود.

تاکید ذوب آهن بر نفوذ
یکی از روش‌هایی که ذوب آهن می‌توانست با استفاده بیشتر از آن عملکرد بهتری داشته باشد بازی Five out بود، اما ذوبی‌ها بیشتر تاکید به نفوذ داشتند، ذوب آهن که ابزار این کار را هم داشت می‌توانست تا با چرخش توپ سریع موقعیت open shot‌های ۳ امتیازی ایجاد کند و با بازی Five out بازیکنان Big man گرگان را از سبد دفاعی گرگان دور کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->